Australië - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Myriam Waart - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Myriam Waart - WaarBenJij.nu

Australië

Blijf op de hoogte en volg Myriam

14 November 2014 | Australië, Phillip Island

Al weer twee weken geleden dat ik vertrok vanuit Nederland en ik/we hebben al zoveel gezien!

Terwijl ik dit schrijf zit ik naast Kiko onderweg vanuit Bairnsdale richting Phillip island waar we vanavond de pinguïn parade gaan zien waar de pinguïns bij zonsondergang aan land komen.
We zijn samen nu 5 dagen onderweg en het gaat heel goed met z'n tweetjes (en de auto). We slapen in de achterbak van onze stationwagon en dat slaapt met matje en slaapzak prima. De eerste nacht hadden we dat nog niet dus dat was even afzien, maar de volgende dag hebben we bij een geweldige winkel (kmarkt) een slaapuitrusting gekocht voor $24.
We slapen op kampeerplekken soms gratis en soms officieel betaalde plekken maar tot nu toe hebben we nog niet hoeven betalen.

De eerste dag zijn we samen Sydney rond gelopen en hebben alle highlights gezien (opera house, harbour bridge en een boottocht door de haven). De volgende dag hebben we de auto opgehaald en zijn we naar de blue mountains gereden. Super mooie uitzichten gezien en zo konden we een beetje aan de auto wennen. We sliepen die avond op een parkeerplek op mt. York, ijskoud en de ochtend dat we wegreden hadden we zulke dichte mist dat we amper 10m vooruit konden kijken!

We hebben al zulke mooie paradijselijke plekjes gezien, witte stranden, blauwe zee, groene bomen, hoge golven en we zijn pas zo kort onder weg. Dus dat belooft wat!

Nu nog iets over de eerste dagen in Hongkong. Hongkong kan ik in 1 woord omschrijven: Geweldig!
Ik vond het de eerste dag wel een beetje saai zo in m'n eentje maar heb wel veel gedaan en gezien. Ik heb een beetje door de buurt waar mijn hostel zat gelopen, naar een tempel geweest en Hongkong park bezocht. De tweede dag was al een stuk minder vervelend, ondertussen ook wat mensen uit het hostel leren kennen en ben ik met de boot naar de big buddha geweest en met de kabelbaan weer terug. Super mooi!
S avonds heb ik met Anouk afgesproken die in Hongkong woont ( een vriendin van een nichtje) en hebben we samen gezellig gegeten. De volgende dag heeft zij mij op sleeptouw genomen en hebben we een wandeling gemaakt op Lamma Island en daarna in de haven heerlijke verse vis gegeten. 'S avonds het Hongkongse nacht leven meegemaakt en de volgende avond de lichtjes show op de gigantische gebouwen van Hongkong island gezien. Daarna richting het vliegveld want om 23.55 vertrok m'n vliegtuig richting Sydney.

Nu moet ik het toch echt stoppen want schrijven in de auto kan ik niet ( dan wordt ik wagenziek;)) Tot het volgende reisverslag!

  • 14 November 2014 - 19:50

    Gerard:

    Leuk verhaal Myriam, ik kijk al uit naar je volgende verslag!!

    groetjes,
    Gerard vanuit een druilerig Amsterdam

  • 15 November 2014 - 10:06

    Betty:

    Hoi Myrtje, een leuk verslag, het is heel grappig, want nu ik je foto's van Hong Kong zie,denk ik : o, ja, zo zag die haven eruit, ik zie ze nog met die speedboten door de haven varen bij Wie is de Mol ? net als de lichtshow bij avond en de gouden boeddha's . Sta jij op de fotoo bij die ene met de ontbrekende kraal ?
    Het strand ziet er prachtig uit, is dat bij Sydney, Bondi Beach zo te zien of toch een ander ??
    Dat wacht weer op jullie aan het einde van dit deel van je reis .
    Heel veel plezier met de pinguins etc.
    Brisbane , daar kom je niet toch ?
    kun je ook beter vermijden , alle grote wereld leiders zijn daar nu, ook weer Obama met zijn grote heli's en zijn pantser auto , die heet The Beast ..
    liefs,
    schrijf gauw weer, met foto's , die zijn heerlijk om naar te kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Phillip Island

Myriam

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 3044

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 04 Februari 2015

Het down under avontuur

Landen bezocht: