Een warme kerst - Reisverslag uit Tamborine Mountain, Australië van Myriam Waart - WaarBenJij.nu Een warme kerst - Reisverslag uit Tamborine Mountain, Australië van Myriam Waart - WaarBenJij.nu

Een warme kerst

Blijf op de hoogte en volg Myriam

26 December 2014 | Australië, Tamborine Mountain

Zo zo uitbuiken van kerst, broek op de vreethaak, maar wat was het gezellig!
Deze kerst is zo anders geweest dan anders. Ten eerste zijn we aan de andere kant van de wereld en ten tweede hier is het warm ongeveer 25-30graden, maar gelukkig zijn we dan wel weer bij een soort van familie (Martin en Margaret). Eigenlijk familie van familie van Kiko, maar we worden zo warm welkom geheten dat het zeker als familie voelt. Op 22 december zijn we hier aangekomen, ze wonen ongeveer anderhalf uur rijden van Brisbane in MountTambourine, een plaatsje boven op een berg waar het eindelijk wat koeler is en eindelijk wat frisse lucht. We krijgen een toer door de buurt, maken een boottocht op Martins boot. Met kerst zijn hun kinderen er ook en komt ook een vriendin eten. Het eten is hier allemaal even lekker en er is altijd wat te eten, zo gaat het ook met drinken, je glas is nog niet half leef of je krijgt al een top-up. Daiquiri's en mimosa's voor ontbijt, rooie, witte of roze bubbels voor lunch, vier uurtje, diner en avonddrankje. Kortom een zeer gezellige, veel gegeten, veel gedronken en zeer geslaagde kerst!

Sinds de vorige blog is er alweer zoveel gebeurd. Een echte highlight was de Fraser island trip. Fraser island is het grootse zandeiland ter wereld. We gaan hier naar toe met een 4wheel drive met een groep van 32 mensen. Rijden over het strand en in de bossen. We rijden naar super mooie meeren, uitkijk punten over de woeste zee (toen wij er waren was het niet heel mooi weer en stormde het een beetje) Rn naar wat ze noemen champagne pools. De pools zijn omgeven door rotsen en het water botst hier zo hard tegen aan dat het zoveel schuim geeft dat het net lijkt op net geopende champagne. We moeten zelf ons ontbijt, lunch en avondeten maken wat wel heel gezellig is met je groepje waarmee je in de auto zit. Fraser island is niet zonder gevaren voordat we hier heen gingen, hebben we wel 4 briefings gehad over wat je moet doen als dit en dat enzovoorts. Er zijn hier namelijk gevaarlijke spinnen, slangen en dingo's, wilde honden die echt gevaarlijk zijn. Gelukkig hebben we hier niet veel van gezien, alleen 1 dingo.

Een ander highlight waren de kangoeroes. We hebben toen overnacht in een national park vlak bij het strand. Hiervoor moesten we om 04:30 opstaan en dan naar het strand en ja hoor daar waren ze. Op minder dan een meter afstand zaten ze te eten. Later kwam nog een grotere, een echte kangoeroe ( voorheen steeds wallaby's denken we) die totaal niet bang was, maar juist heel nieuwsgierig en aan je kwam snuffelen.

Ook zijn we in Brisbane geweest, een leuke en gezellige stad. We zijn met de gratis ferry over de rivier gevaren, hebben de botanische tuin bezocht en we zijn zelfs naar een kerstmarkt geweest ! S avonds hebben we bij de lagoon gegeten en werd er terwijl alle kinderen nog in het water zaten een kerstfilm vertoont. We vonden dit zo leuk dat we twee avonden zijn geweest. De eerste keer hebben Elf gezien en de tweede avond The Polar Express, na de film was een een vuurwerkshow met kerst muziek dit was zo goed getimed dat op de accenten van de muziek een vuurwerkknal was. Heel leuk en ook echt mooi vuurwerk dus als dit half zo goed is als het vuurwerk in Sydney met oud en nieuw dan belooft dat een heleboel! Nog even en dan is het zover ik heb er zin in!

Liefs Myriam

• 27 December 2014 - 01:11

Betty:

Leuk verslag weer. Goede reis de laatste dagen en veel plezier en vuurwerk in Sydney .Betty

• 27 December 2014 - 06:42

Marlies:

Lieve Myriam,

Wat 'n belevenis weer....blijf genieten!!! Dit is een reis die je NOOIT meer vergeet...
    Alvast een gezellige jaarwisseling en een super 2015!!xx

• 04 Januari 2015 - 11:12

Agnes Toscani:

Lieve Myriam,
    Je bent bezig met een geweldige reis en je beleefdt een heleboel waar je nooit van had gedroomd.
    Een kerst en oud en nieuw vieren in de hitte is voor onsbijna niet voor te stellen.
    Wat ik tot nog toe heb gelezen is het een geweldige reis.
    Nu wil ik ook weten hoe het gaat met de verschrikkelijke bosbranden, hebben jullie daar iets van meegekregen? Ik hoop dat alles goed gaat en er geen nare dingen gebeuren. Ik zal het wel lezen in je volgende verslag.

Liefs en een voooedig en gezond 2015.

Agnes