@airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Myriam Waart - WaarBenJij.nu @airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Myriam Waart - WaarBenJij.nu

@airlie beach

Blijf op de hoogte en volg Myriam

04 December 2014 | Australië, Airlie Beach

Schrijven terwijl je in het zonnetje onder een palmboom ligt met 30 graden aan de lagoon in Airlie beach. Beter kan het niet worden toch?

Gister zijn we in het plaatsje Airlie beach aangekomen, we hebben sindsdien niet veel gedaan, voornamelijk van de zon genoten en een beetje uitgerust van de afgelopen weken.
Er is in de afgelopen tijd zoveel gebeurd. We zijn vanuit het zuiden van Australië naar Cairns gevlogen en hebben daar de camper opgehaald, die heel fijn is en ons alle mogelijkheid bied om te doen wat we willen en wanneer. We proberen zoveel mogelijk op gratis overnachtingsplekken te staan, maar op veel plekken en zeker in de grotere steden is dat vaak niet mogelijk. Ondertussen hebben we al heel wat campings en bijzondere sta-plekken gehad, bijvoorbeeld op een benzinestation tussen de truckers, een camping vol met zigeuners en stacaravans die daar al dertig jaar wonen en een camping met 6 andere mensen en ons eigen strand, dus we maken heel wat mee.

Ook qua uitstapjes doen we veel leuke dingen, zo hebben we een rainforest village bezocht waar we in een park een koala mochten vasthouden ( ze zijn heel zacht;)) en kangoeroes konden voeren. Na Cairns zijn we richting het noorden gereden waar we het national park Daintree dat een regenwoud is, hebben bezocht. Hier stonden we op een camping aan het strand waar we elke ochtend een duik in de zee hebben genomen en in de zon lagen op ons privé strand.
We hebben gesnorkeld op het Great Barrrier Reef, waar ik een schildpad van heel dichtbij heb gezien. Ik heb uit een vliegtuig ✈️ gesprongen met mijn skydive!
We hebben een aantal watervallen bezocht waar je onder kon zwemmen in heerlijk koud, fris en helder water, we hebben wandelingen gemaakt door het regenwoud en over Magnetic Island (voor de kust van Townsville, de hoofdstad van Queensland) in de bloedhete en brandende zon. Gelukkig worden we na dit soort pittige inspanningen altijd weer beloond met een super mooi uitzicht, lekker zwem water of iets dergelijks.
We doen niet alleen maar de mooie uitstapjes, strand, zee en zon dingen, we hebben namelijk ook wat cultuur opgesnoven en zijn naar twee dorpjes geweest waar vroeger heel erg de goudkoorts heerste. Best wel apart om de verhalen en foto's te zien van uit 1800-1900 en te horen/zien hoe belangrijk, groot en rijk die plaatsjes waren en nu dat er helemaal niks meer van over is, de een nog erger dan de ander.

Morgen gaan we een twee daagse boottocht doen vanuit Airlie beach naar de Whitsunday Islands, dit zijn de witste zandstranden van Australië, ook kunnen we vanaf de boot snorkelen en zwemmen op mooie plekjes. We zitten met 25-30 man op de boot en slapen en eten daar ook, 's avonds feest dus dat belooft wat. Ik heb er veel zin in!

  • 04 December 2014 - 18:53

    Betty:

    Ha meisje, wat een bijzondere dingen allemaal. En je foto's maken ons zeer jaloers, zeker als je zou kunnen voelen hoe grijs en guur en koud het hier is. Heel veel plezier gewenst op dat witte strand, val niet van die boot af. En denk aan Sinterklaas morgen , liefs mam

  • 04 December 2014 - 23:43

    Marlies:

    Lieve meisjes,

    Fijn om weer te lezen dat alles goed gaat en Jullie samen veel leuke dingen beleven...
    Ik wacht in Amsterdam met de pannekoeken......
    Dikke kus

  • 05 December 2014 - 01:08

    Myriam :

    Jaaa pannekoeken!!!! Lekker, kan niet wachten!

  • 12 December 2014 - 12:00

    Agnes Toscani:

    Lieve Myriam,

    Toch nog gelukt om jou te bereiken. Ik heb het adres van Betty gekregen, nog net voor zij weg ging. Ik heb je reisverslagen gelezen en heb er van genoten. Het is wel heel bijzonder wat jij allemaal meemaakt. Als ik lees wat jullie allemaal zien en beleven is heel spannend. Met Jan en mij gaat het goed, ik ben nog niet zover dat ik erg tevreden ben, maar ik doe weel alles wat ik wil en dat gaat redelijk goed. Jan kan gelukkig weer autorijden. Misschien weet je niet dat hij is gevallen met de fiets en dat zijn elleboog uit de kom was, maar dat gaat dus ook weer beter. Ik wens nog een hele fijne tijd en geniet met volle teugen. Ik hou je in de gaten. Dag lieve Myriam.

    Liefs en een knuffel van Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Myriam

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 3053

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 04 Februari 2015

Het down under avontuur

Landen bezocht: