On my way to New-Zealand - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Myriam Waart - WaarBenJij.nu On my way to New-Zealand - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Myriam Waart - WaarBenJij.nu

On my way to New-Zealand

Blijf op de hoogte en volg Myriam

15 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Westport

Het is weer tijd voor een blog!
Sinds de laatste keer is er alweer zoveel gebeurd dat ik heel veel te vertellen heb!

We hebben natuurlijk oud en nieuw gevierd als eerste van de hele wereld in Sydney. Je moet daar heel vroeg heen anders is alles al vol dus onze wekker stond om 07.00. Om 08.00 gingen we naar the botanic gardens, eenmaal daar aangekomen stonden er al duizenden mensen te wachten. Om 10.00 konden we eindelijk naar binnen en hebben we gelukkig een goed plekje kunnen vinden met vrij uitzicht op het water waar het vuurwerk wordt afgestoken. Na 14 uur wachten in de zon, maar wel gezellig picknicken en kletsen, was het eindelijk zo ver. 2015! Met het beste vuurwerk ooit het nieuwe jaar ingeluid en het was echt fantastisch!
De volgende ochtend een heerlijk nieuwjaarsduik met een grote groep Nederlanders op Bondi beach.

Op 3 januari heb ik Kiko achtergelaten en ben mijn eigen reis begonnen naar Nieuw-Zeeland. De eerste dag met de Stray bus begon al heel goed, met een Engels meisje naast mij had ik al hele leuke gesprekken. Later leerde ik ook nog een groepje Nederlanders kennen uit Rotterdam waar ik nu ook wel veel mee om ga.
De 'driver' heet Leftie want als je niet op tijd bij de bus staat s ochtends dan laat hij je achter.
De bus is wel heel makkelijk want ze rijden je overal naar toe, ze hebben een plekje voor je in een hostel en weten wat er overal te doen is.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is al zo veel! Geabseild in de grotten van Waitomo, Hobbiton gezien, bij de Maori geslapen, traditioneel Maori brood gebakken, the Tongariro crossing van 19km tot 1886m hoogte gemaakt en gekajakt in Abel Tasman. Het bijzonderste vond ik wel de crossing, zo hoog en best een zware wandeling van 6.15uur maar het uitzicht zo mooi dat ik wel foto's kon blijven maken. Meertjes zo mooi blauw en de tongariro berg met vuur rode stenen. Toen we om 16.00 terug kwamen in het hostel stond de hottub al aan en konden we met een biertje proosten op onze overwinning !
Hobbiton was ook heel leuk. De huisjes van the lord of the Rings zagen er precies het zelfde uit als in de film en het was heel leuk om allemaal leuke feitjes te weten te komen over de films.
Bij de Maori hebben we wat over hun cultuur geleerd en deden zij optredens met dans en zang in traditionele kleding. Ik heb ook een soort oliebol-achtig brood leren maken dus als ik weer thuis ben moet ik natuurlijk wel oefenen ;)
Bij het kajakken wat ik vandaag heb gedaan hebben we over de zee gevaren en hebben we op een eilandje voor de kust zeehonden en kleintjes gezien, zo schattig!

Op de planning staat nog veel meer leuks om te doen maar dat komt later.

Tot de volgende blog!
Xxx

  • 15 Januari 2015 - 06:42

    Marlies:

    Hi Myr,

    Wat een avonturen weer! ik zag al weer hele mooie foto's voorbij komen..
    We genieten met je mee.
    Leuk ook om je ff gedag gezegd te hebben...
    Dikke kus uit Amsterdam

    Xxx

  • 15 Januari 2015 - 09:58

    Nikki Herts:

    Klinkt goed allemaal!!! Superleuk al je belevenissen.
    Geniet er flink van en tot de volgende blog/fotoreeks op Facebook :)
    xx

  • 15 Januari 2015 - 11:33

    Betty:

    wat een leuke b elevenissen, ik had het Hobbit dorp ook wel willen zien , kun je ook in zo'n huisje ? en ben je dan zelf heel groot erin ? En stoer van je dat je die crossing hebt gedaan, word je toch nog een bergwandelaar ? de beloning is altijd dubbel en dwars verdiend.
    Nog veel plezier met alles wat komt, tot heel gauw, mam

  • 15 Januari 2015 - 16:41

    Gerard:

    Hi Myriam,

    Ik heb genoten van je verhaal. Leuk dat je andere dingen dan Kiko hebt gedaan. Ach ik begreep al dat er zo ontzettend veel leuke dingen te doen en te zien zijn. En ja, lekker dat die bus je naar al die leuke plekjes brengt. Heb je al deelgenomen aan een wedstrijd laarswerepen?
    Van mij mag je morgen wel weer schrijven, ik beleef het zo met je mee.
    Geniet ervan!!!!

    groetjes uit druilerig Amsterdam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Westport

Myriam

Actief sinds 02 Nov. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 3056

Voorgaande reizen:

02 November 2014 - 04 Februari 2015

Het down under avontuur

Landen bezocht: